Alla inlägg under mars 2013

Av Vanessa Björk - 21 mars 2013 21:34

Ja tyvärr så är det nu så här att jag inte får träna nå styrketräning. Jag var vid läkaren idag för att jag inte varit frisk sen i September, och nu är det dax att tagga ner med styrketräningen tills jag är riktigt frisk, bland annat så går jag nu på penicillin. Inte mycket jag kan göra åt fast den att jag vill styrketräna riktigt mycket. Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och ta lugna promenader istället tills det är bättre. 


Sen är det så att många brukar fråga mig saker om träning och kost, och jag tycker det är himla kul att hjälpa till. Men ibland har jag inte tid riktigt eftersom att jag har så fruktansvärt mycket på gång just nu. Bland annat är det att jag håller på med intensivkurs till körkotet och på det så har jag så mycket med mina vanliga studier att tänka på också. Men ett tips som jag tycker är skit bra är att köpa den här boken och läsa den. Den är väldigt bra för nybörjare och man lär sig mycket utav den. 


 


Xoxo

Av Vanessa Björk - 13 mars 2013 20:35

Idag har äntligen sakerna kommit ifrån gymgrossisten. Behövdes fylla på lite, och jag kan lika gärna säga att Carbo 136 inte är för mig utan robin. Den kommer jag aldrig röra, det är alldeles för mkt kolhydrater i den och det passar inte mig som ska gå ner i vikt :)
I morgon är det gym igen och så ska jag fixa en massa annat också, som än så länge är hemligt.

Av Vanessa Björk - 13 mars 2013 12:32

Idag blir det nog ingen träning. Precis gjort mig klar för jobb å sen måste jag raka vägen hem, laga mat och sedan plugga. Ungefär så ser min dag ut. Men i morgon blir de upp tidigt för att gymma innan jobbet :)
Xoxo

Av Vanessa Björk - 12 mars 2013 18:22

Idag blev det en tidig morgon enligt mig eftersom jag skulle ner till gymmet och hjälpa Linnea med hennes gympass. Så Vi var väl nere vid strax efter nio och sen vid två tiden var det min tur och köra ett hårt benpass men Robin. Kan säga att jag är riktigt slut nu och kommer nog somna dom en klubbad säl ikväll. I morgon blir det en vilodag om jag inte bestämmer mig för att köra lite kondition efter jobbet. Kan nog tänka mig att Linnea också känner sig ganska slut efter träningen ;)


Inte världens snyggaste bild då :p

   

Xoxo


Av Vanessa Björk - 11 mars 2013 19:57

Ikväll blev det att jag och Linnea drog ner till gymmet och körde lite kondition, och så klart kunde jag inte stå i mot så jag körde också lite. Men de får man ju ånga lite smått nu när man lugnat ner sig och hostan börjar komma. Det var det lite värt ändå :). Jag känner mig iaf ganska så mycket bättre så i morgon blir det som sagt ner och köra styrketräning, först vid klockan nio ca för att hjälpa Linnea och sen senare vid två tiden för att köra mitt pass med hjärtat. Så nu blir det att duscha och sedan ta de lite lugnt innan ja ska lägga mig.


 


Xoxo

Av Vanessa Björk - 11 mars 2013 12:04

Träningen igår med Linnea tyckte jag gick riktigt bra. Igår fick hon köra underkropp och biceps och i morgon är det dax för överkropp för henne. Linnea har bestämt sig för att hon vill få tillbaka sin kropp som hon hade för ca ett år sen och har då bett mig om hjälp, och jag som bara tycker det är kul att hjälpa andra ställer ju så klart upp. Så till sommaren så hoppas vi på att hon fått sin kropp något tillbaka. Men hon vill inte bara träna för att gå ner i vikt utan för att stärka upp sin kropp så att hon orkar med sitt jobb hon har utan att få ont i leder och kropp. 
För mig ska det bli väldigt spännande och se hur jag kan hjälpa henne till att lyckas, och sedan få se hennes framsteg och vikt minskning. 
I morgon blir det överkropp för hennes del och jag hoppas till och med på att jag kan träna i morgon :).


Linnea i benpress och stretching. Det är tur att hon är så glas iaf ;)

   


Xoxo

Av Vanessa Björk - 10 mars 2013 13:55

Ja ibland känns de som att världen är orättvist, medan min kille sticker iväg å tränar så får jag vara hemma eftersom jag blivit sjuk. Men om jag blir lite piggare så får jag ta en lugn promenad istället och nöja mig med kosten. Fast jag kan iaf komma iväg till gymmet för att hjälpa Linnea med hennes träning :). Om några av er vill dela med er av resultat och träning så skriv de gärna till mig. Älskar att läsa om sånt :)
Xoxo

Av Vanessa Björk - 4 mars 2013 23:54

Ja idag blev det riktig sen träning. Det va meningen att vi skulle träna tidigt på eftermiddagen, men istället blev träningen av vid halv tio. Det gick de också, men de blev ju så himla sent hehe. Hur som helst är det gjort och jag är glad för det. Idag vart det i alla fall rygg och biceps, så nu är man lagomt trött. I morgon är det träning igen så nu förtjänar jag faktiskt att sova ;)


 


Xoxo 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards